onsdag 21 december 2011

Liten uppdatering

Då äntligen har jag lite lugn och ro så jag kan uppdatera här. Tiestouppdateringen får dessvärre dröja lite, då blåtanden mellan telefon och dator verkar strula, och jag inte riktigt känner för att starta om datorn för tillfället. Var hos ett medium i fredags som sagt, och skulle enligt henne även skriva ner hur jag mår i bloggen. Tja.. vad ska man säga... jag är förkyld/allergisk så näsan rinner en hel del, känner mig lite smått febrig och har en fruktansvärd värk i foten. Det sistnämnda har förmodligen inget med allergin/förkylningen att göra, men det hör ju till hur jag mår. Det är fruktansvärt jobbigt i alla fall, då smärtan sitter typ på sidan av insidan av foten... strax ovanför hålfoten. Mamma skrämde dessutom upp mig ordentligt i morse, då jag bad henne köpa med en gaslinda hem när hon skulle iväg. Då kläcker hon ur sig: "foten är inte blå och svullen då, så att du fått en blodpropp?" Svullen är den säkerligen.. blå... hela mitt ben är blått efter att ha kånkat på min resväska hela helgen... Men jag hoppas att det inte är så allvarligt. Får väl se hur det känns i morgon, och i värsta fall åka till vårdcentralen då eller något. Det ger sig nog.

I alla fall... igår var jag och mamma i Ullared och shoppade lite. Blev inte så himla mycket, då de i princip inte hade några byxor alls på "min" avdelning. Men det blev lite tröjor och underkläder i alla fall. Det var uppstigning klockan 4 på morgonen och jag fick den stora äran att köra, både dit och hem. Det är därifrån smärtan i foten kommer.. har haft en konstig vinkel på högerfoten hela tiden då jag körde. Det var rena rama skitvädret från att vi åkt igenom Kinnarp och ända ner till Ullared och hem igen. Inget kul alls. Men det gick ju bra i alla fall. Väl i Skövde igen gick vi in i en lampaffär, för att mamma skulle visa mig ett par lampor. Det visade sig dessutom att det är precis sådana lampor som jag letat efter i nästan 10 år, och nu när jag vet var det finns, kan jag inte köpa det, eftersom det blir lite jobbigt att transportera dem hem... Men jäkligt coola är de i alla fall. Eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar