onsdag 7 december 2011

Jobbiga nätter

Jag känner mig som ett lik idag. Jag är trött i varenda liten cell i kroppen känns det som. Kunde inte sova inatt, då det är natten innan fullmåne.. eller kanske två nätter innan.. vad vet jag. Vad jag vet är att varje månad, några nätter innan fullmåne, har jag svårt att somna, men oftast brukar jag somna tillslut. Har många gånger blivit avfärdad som idiot mer eller mindre, när jag berättat om mina "teorier". Att fullmånens dragningskraft påverkar mig väldigt mycket. Men jag  kommer ihåg för en sådär 6 år sedan, när en kursare på mälardalens högskola frågade hur det var med mig, då han tyckte att jag såg fruktansvärt trött ut. Jag sa att jag hade haft problem med att somna, då det snart skulle vara fullmåne ute. Han tittade på mig en stund, som att han funderade på vad han skulle säga, och sa tillslut att han förstod vad jag menade. Hans fru hade samma svårigheter med att sova dagarna innan fullmåne. Första gången någon trodde på mig utan att först påstå att det bara var som jag inbillade mig, och jag kände mig superglad över att det fanns fler som hade problem med sömnen vid fullmåne. Nu, många år senare har jag förstått att det inte är helt ovanligt ändå, och att det främst verkar vara kvinnor som är drabbade.

Inatt kunde jag inte somna. Vet inte hur länge jag vände och vred på mig innan jag gav upp och började läsa på min andra bok på dygnet. Den första hade jag läst ut några timmar tidigare, och ja, vad säger man.. igårkväll & inatt blev det att jag läste ut två böcker. Den tredje på 2 dygn dessutom. Efter att jag läst ut första boken var jag redigt trött, klockan var ändå 2-någonting har jag för mig, men det var stört omöjligt att somna. Tankarna for i alla riktningar och hjärnan gick på högvarv. Så som sagt.. bok nummer 2 påbörjades, och slutfördes. Kanske påbörjar bok 3 på ett dygn också.. vi får väl se. Känner att jag är inne i någon form av läsperiod.

Hmm... känner att jag börjar svamla när jag skriver... lika bra att bege sig ut med soppåsen och gå bort till affären och köpa lite choklad... det känns som det behövs idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar