onsdag 14 mars 2012

Flygande åbäken!

Har ni någonsin tänkt på hur högljudda vanliga duvor är? Det är liksom inte bara när de sitter uppburrade och kuttrar som de låter. De låter när de flyger, de låter när de ska landa och när de slåss ska man inte ens tala om. Anledningen till att jag vet detta är att våra balkonger fungerar som hak för dessa befjädrade råttor. Känns emellanåt som att det är deras motsvarighet till Stureplan, eller nåt annat ställe där coola människor hänger. I höstas användes balkongen som äggkläckningsplats, eller ja... utrymmet under AC-agregatet. Nu har sambon satt upp nät för den, så de kommer inte under där, men det verkar som att de ändå måste komma och kolla in statusen... varje dag! Blir så trött på dessa flygande åbäken... men vad gör man? De är ju inte rädda för fem öre. Nåväl.. jag får väl fortsätta att jaga bort dem i den mån jag kan. Det är dags att reklaima balkongen! ;)

2 kommentarer:

  1. Och jag som stör mig på de som väsnas på taken härom morgnarna ska nog inte klaga. Du får leka lite Hajk och tillverka ett ärtrör. Vet syrran gjorde så med all mås hon hade på sin balkong.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får nog ta och göra det... fast johan pratade iofs om luftpistol... kan ju funka det också. ;)

      Radera