torsdag 8 mars 2012

Kvällning

Så har det blivit kväll även denna dag. Upptäckte, när jag skulle äta min middag, att fullmånen ärade mig med sin närvaro. Stor och rödaktig syntes den över hustaken i öster. För att vara taget med mobilkamera blev det ju hyfsat i alla fall.

Till middag blev det kyckling. Egentligen skulle det vara indiska kycklingsspett, men vem sjutton gör grillspett till en person? Inte jag i alla fall. Då kan man lika gärna fräsa på alltihop i en stekpanna. Kyckling, paprika, champinjoner och rödlök. Till detta fräste jag även lite vitkål och piffade till det med en hemmagjord tzatziki. Mums måste jag säga. Jag vet inte om det är någon som reagerar på att mina tallrikar ofta ser väldigt fulla ut, och hur jag då kan äta så mycket om jag är opererad. Saken är den att det ligger ungefär 3 dl mat på tallriken. Eller tallriken förresten, äter ju på en assiett. Det är en ganska bra måttstock  för mig. Så även om det inte är mycket mat, så ser det mycket ut för ögonen. :)  

Torsdag innebär ju att det är TV-kväll, men vi får väl se hur det går, då antingen vår VPN-tunnel inte fungerar som den ska, eller att tv4 har blivit extremt strikta på sin playsida. Skulle kolla på viktkampen förut tänkte jag, men det vägrade fungera. Sveriges värsta bilförare kan jag i alla fall se, men jag vill ju se hur det går i Biggest loser också. Nåja, det ger sig säkert det med.

Ha en trevlig kväll på er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar