torsdag 15 mars 2012

Öm i biceps...

Vilken träningsvärk jag har i mina armar idag... Jag hedrade under gårdagen gymmet med min närvaro. Det blev runt 22 minuter på träningscykel (skulle bara blivit 20 var det tänkt, men jag kunde ju inte sluta trampa till en av aviciis låtar heller) och sedan runt 40-45 minuters styrketräning. Tror jag vet exakt vilken maskin som gett mig den träningsvärken också. Det måste vara den där höga maskinen, där man till viss del använder sin egen kroppsvikt för att mestadels träna armar. Misstänker att det är tricepsövningen, där man pressar sig själv upp, som gett mig dessa ömma armar idag. Inget fel överhuvudtaget, men det var lite jobbigt att sova i natt faktiskt. Fast hur jag kan ha ont i biceps efter en tricepsövning, är ju dock en gåta i sig... :)

Jag har nog dessutom fnurlat ut vad displayerna på maskinerna är för något. Den mäter rörelsemomentet och talar om i vilket spann man gör den rätta rörelsen, och därmed tränar musklerna optimalt. :)
Nu är det snart dags för lunch... rester från gårdagens middag; det vill säga indiska "kycklingspett" med tzatziki och vitkål. Yummie!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar