tisdag 27 mars 2012

Påskägg

Det är ju snart påsk, och det syns verkligen här i Italien. Inte så att det är fullt med påskris, fjädrar och kycklingar, som det brukar vara i Sverige. Nope. Affärerna svämmar över av påskägg. Och då är det inte sådana ägg i kartong man fyller med godis jag menar. Nope... Det är chokladägg. I diverse storlekar. Det största ägget jag sett var en bra bit över en meter högt. Sedan fanns det ägg i ren choklad, ägg av choklad med nötter i, ägg med leksaker som gosedjur, barbiedockor, bilar... ett ägg för alla typer av barn med andra ord. ;)

De som följer min blogg har väl knappast kunnat undgå att både jag och sambon har ett barn boende inom oss, det vill säga, vi är båda rätt barnsliga av oss. Så det där med påskäggen, var ju bara något vi var tvungna att köpa och se vad det var för något....

 Vår äggskörd: Ett disneyägg med prinsessgrejs till mig och ett kinder med Tom och Jerry till samgon. 

 Skalade ägg i sina koppar

 "Lilla" ampullen inuti äggen. Nu är spänningen på topp... Vilken prinsessa innehåller mitt ägg? Hoppas på en princessdocka att bygga ihop...

Tji fick jag! Mitt prinsessägg innehöll klistermärken på disneysessor... Bööl!

4 kommentarer:

  1. Men men men... Vi har också kinderägg med barbapappa i :-). Vad finna det för mer spännande ägg? Köp ett till mig ;-) hihi du vet vem som viskar i örrrrat. Vi ses i marshallens skugga. Amen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor med ägg. :P Men ska se om jag hittar något roligt åt dig. :)

      Radera
  2. Till mig men sägs de bland blommorna här ;-)

    SvaraRadera
  3. Ett till dig och ett till mamma alltså? :P

    SvaraRadera