måndag 5 mars 2012

Husliga lösningar

Någon som vill komma och leka i min koja? =P


Vi är utan både torkskåp och torktumlare i detta hem. Oftast är det inga problem, då vi köpte ett behändigt ställ att hänga tvätt på. Ibland är det dock lite problematiskt, och det är ju framför allt när man ska tvätta sängkläder... Vanligtvis brukar jag lösa upphängningen av ett dubbellakan över vår stege som är runt 190 cm hög. Igår där emot hade jag visst av någon anledning 2 lakan att tvätta... Och det första lakanet var inte torrt när det andra skulle hängas upp. Då får man göra det bästa av situationen. Det gamla tvättupphängningsanordningen och en köksstol. Det fyllde sitt syfte i alla fall, även om det faktiskt ser ut som en koja. :)

Nu blir det dags för lite lunch, som idag består av en tonfiskröra, ägg och vitkålssallad. :) Sedan ska jag hör och häpna ta tag i mitt släpande ex-jobb. Hittade lite intressanta grejer att skriva om igår, så jag kan nog förhoppningsvis färdigställa mitt PM idag eller i morgon. Det är ju lovande. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar