tisdag 20 mars 2012

Idag är vågen min vän

Då var det tisdag igen, och idag är jag lite hoppfull faktiskt. Kan det vara så att min viktplatå är över för den här gången?
Vågen har ju inte vart min bästa vän de senaste fyra veckorna, då jag sett exakt samma tre första siffror, men det har skiljt sig en del på siffran bakom kommatecknet. Med tanke på en liten uppgång på fyra hekto förra veckan, så var det desto mer positiva besked idag. -1,3 sedan förra tisdagen.. Åååååååhhhh vad skööööönt!!! Detta innebär då att jag äntligen passerat 50+ minus och för tillfället är 51+ minus... Kanske blev lite krångligt det där. Det jag ville få fram var att totala viktnedgången  nu är 51,3 kg. Och det återstår 47,7 kg.

Nu förväntar jag mig väl inte direkt någon nedgång till nästa vecka, utan jag kommer bli fruktansvärt nöjd om jag står still i vikt. Svärmor kommer på besök, och för att hon ska kunna uppleva Italien, så blir det en del utemat. Men vi får väl se på vilket humör vågen är nästa tisdag. Det kanske sker mirakel ändå. :)

6 kommentarer:

  1. ååå va kul, detta gjorde min morgon å se att du klivit av din platå :) vi håller tummarna för ett stilla stående eller iaf en liten viktminskning till nästa tisdag :) ha en bra dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. :) Hoppas på en bra invägning för din del i morgon också. :) *kram*

      Radera
  2. Grattis Anja! Funderar själv på en sleeveoperation men har lite undringar. Hur mår du nu? Känner du dig precis som vanligt? Inga konstiga erfarenheter eller så? Funkar det bra med maten, får du behålla den? Pratade du med läkaren gällande om man vill bli gravid efter operationen? Får verkligen barnet all näring den behöver ifall man opererat sig? Läker ärren relativt snyggt? De sakerna funderar jag på. Tacksam om du vill svara men det är upp till dig. Om du inte vill svara här så kan du få min mejladress. Tack! /Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina!
      Jag gjorde min sleeveoperation i mitten på juni förra året, och nu mår jag toppen. Jag kan äta i princip allt, men såklart i mycket mindre mängder. Under det första fem månaderna kunde magen säga ifrån vid vissa måltider och allt kom upp igen, men nu har jag inte haft några sådana känningar på några månader, och det är ju jätteskönt. Nej, jag pratade inte med läkaren angående graviditet, men vad jag vet så är råden att man inte bör bli gravid inom ett år efter operationen, men dock inte på grund av att barnet tar skada, utan för att det är en såpass stor förändring för sig själv, och det tar tid att komma in i rätt beteende och så. Men vad jag läst mig till på bland annat www.viktop.se så blir en hel del viktopererade gravida inom ett år, och samtliga har fått beskedet att barnet tar den näring den behöver, och resten blir över till mamman.
      Hur ärren läker är ju väldigt individuellt, men på mig har de läkt väldigt fint, och ett par av ärren syns knappt ens längre. Hoppas att du fått några svar på dina funderingar i alla fall. :)

      Radera
    2. Tack för att du tog dig tid att svara på mina undringar! Känner mig ännu mer positivt inställd till operation nu. Lycka till med allt du tar dig för! /Lina :)

      Radera
    3. Det var så lite så, och jag önskar dig lycka till på din blivande (?) resa. :)

      Radera