torsdag 29 mars 2012

förvriden hjärna

Jag tror att jag blivit sjuk. Allvarligt sjuk! Säkert värmeslag eller något annat som kan förvränga hjärnan på en. Var ute en stund förut, och gick en promenad. Linne, shorts och ett av de nya paren solglasögon åkte på dagen och värmen till ära. Tänkte kolla in en av parkerna som ligger alldeles i närheten, så jag knatade dit, i ganska hög fart. När jag väl kommit dit ville jag få upp pulsen lite mer... så hör och häpna (eller svimma om ni vill) jag sprang!!! Eller snarare, jag körde lite intervallträning, men ändå... jag joggade/sprang vissa partier. Jag har nog aldrig sprungit frivilligt, inte ens när jag tränade handboll i min ungdom. Nu var det väl kanske inte mer än 400 meter sammanlagt jag sprang, men ändå... att JAG bara kom på tanken att springa är fortfarande väldigt skumt för min del. Det måste vara värmeslag som sagt... det var ju ändå 26 grader på vår skuggbalkong på eftermiddagen... Får väl se om det blir några fler turer av sådana knasiga upptåg... vem vet.

Vad gillar ni mina nya "promenad-och-träningsbrillor-och-numera-även-löparbrillor" då? Kanske beror på dem att jag fick lite fart idag. Jag menar.. det är ju ändå i märket ferrari. :)


Nu ska jag fixa lite käk... lax med mossarella och tomat blir det idag. Som jag har längtat! Tjingtjing. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar