söndag 12 februari 2012

Barba-ufo

Jag har gjort mitt livs första amigurumi. Ser man till vad det skulle bli, så blev den totalt misslyckad, men då jag virkade på måfå så fick det bli vad det blev. Jag hade tänkt att det skulle bli en barba-stark, en present till min sportiga syster. Men jag upptäckte att man inte ska öka på varannan maska om man vill göra en barbafigur. ;) Syster får sin present ändå, fast nu behagar jag ett annat av hennes stora intressen. Eller nu för tiden vet jag inte om det är så intressant längre, men det har varit. Hon är/var jätteintresserad av rymden, så därför fick det bli ett barba-ufo. Och enligt kommentaren på facebook, där jag avslöjade presenten, så gillade hon den. Nu får jag se till att komma ihåg den när jag åker till Sverige nästa gång. :) Så här ser min första virkade amigurumi ut i alla fall. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar