onsdag 22 februari 2012

Ny telefon?

Nu har jag inte haft lust att blogga på några dagar igen. Det har inte hänt så överdrivet mycket heller som är värt att tala om. Dock så är det rena aprilvädret här nere. I förrgår vräkte snön ner och det regnade om vart annat. Idag och igår skiner solen för fullt och det är uppåt + 10 grader ute. Inte så tokigt alls. =D

Igår var vi och veckohandlade, och passade då också på att inhandla ett kontantkort till mig. Ett italienskt telefonnummer. När vi sedan kom hem, säkerhetskopierade jag telefonen, genom att koppla upp den till datorn för första gången med sladd. Det visade sig att det fanns en programuppdatering till telefonen, så det var ju lika bra att ladda ner den på en gång då. Efter det var ingenting sig likt. Det känns lite som att jag fått en helt ny telefon, fast ändå i samma skal. Jag var till och med tvungen att söka på nätet för hur jag skulle byta ringsignal och sådant i den. Oftast så brukar man ju inte märka så stor skillnad på en programuppdatering, utan det är något specifikt som ändrats lite grann. Men här är det verkligen allt! Undrar om det är så att hela operativsystemet i den bytts ut...

Nåja.. bara den funkar i alla fall. Och för de som undrar; jag har fortfarande igång mitt svenska nummer, så det går fortfarande att sms-a mig på det numret. Det simmet sitter nu mera i min surfplatta. Vid sverigebesök framöver, får jag väl helt enkelt bara byta plats på sim-korten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar