söndag 5 februari 2012

Vart tog helgen vägen?

Den här helgen har bara försvunnit i intet känns det som. Gårdagen speciellt. Det blev några maskiner tvätt, men annars hände ingenting och ändå försvann dagen fort som attan.

Just nu sitter jag och kollar på star wars - phantom menace och stinker vitlök. Svängde ihop en guacamole till mina biffar och zuccinipasta, och jag hade lite för mycket vitlök i jämförelse med alla andra ingredienser. Men det spelar inte så stor roll. Det är ändå ingen som kan ha ont av det. Tror att just guacamole har blivit en av mina favoritgrejor. I synnerhet när jag gjort den själv. :)

Middagen såg ut så här, och proportionsmässigt blev det nog lite för mycket guacamole... men det smakade väldigt gott. :) Den ser dock inte så himla rolig ut på bilden, men det måste vart blixten eller nåt... för den var faktiskt rätt grön i verkligheten.

Det har retat en del i halsen nu i helgen, så jag hoppas innerligt att jag inte åker på ännu en förkylning. Känner inte riktigt för det faktiskt.
I morgon blir det att ta sig till affären för att handla hem mat för veckan, så det blir att räkna med en ordentlig promenad på 4-5 km. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar