onsdag 8 februari 2012

tv-spelsträning

Idag, efter 1½ månad, invigde äntligen jag vårt xbox 360 och kinecten. Ja, sambon har ju spelat en hel del på det, så helt oanvänt är det ju inte, men jag använde det för första gången. Kravet från min sida för att sambon skulle få skaffa ytterligare en leksak, var att vi i så fall skulle ha kinecten också, och det var helt okej med sambon. I samband med köpet av boxen, så köpte vi också två träningsspel till kinecten. Idag invigdes alltså ett av dem. Your self defend coach, eller nåt sånt hette det. Man ska alltså lära sig självförsvar. Och det var jätteroligt!! =D Tror att jag kan öva upp smidigheten ganska bra med det spelet.

Nu körde jag ju förvisso bara övningar när någon grabbar tag i en, men ändå. Det lär jag nog fortsätta med i alla fall några gånger i veckan. Det negativa var att i min iver att bläddra, tolkade kinecten det som att jag bekräftade valet, så jag fick göra vissa övningar flera gånger, eftersom det tydligen inte gick att backa. Menmen.. lite repetition är ju aldrig fel. :)

Nu är det nog dags att fixa lite mat tror jag. Tror jag gör det lätt för mig och äter gårdagens rester; biff, stekt aubergine, fetaost och sallad. Det blir gott för magen det. Vem vet, sedan kanske jag provar på det andra träningsspelet lite senare under dagen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar