fredag 3 februari 2012

Grattis mamma!

Idag är det ingen vanlig dag, för det är mammas födelsedag!

Idag fyller min mamma pensionär. Vi passade på att "fira" henne i samband med att vi var i Skövde på min födelsedag. Hon fick en surfplatta av oss (sambon och mig samt min syster) i födelsedagspresent, så att hon kan dels hänga med här på bloggen och sedan även spela wordfeud, samt maila och skypa om hon vill (möjligheten finns). Kanske skulle skapa ett facebook-konto till henne också.. *hehe*

Vi sa till henne när hon känns sig lite för på plattan med vår guidning, att det är bra om hon petar och trycker och testar sig fram själv. Hon kan inte förstöra den på något sätt, och skulle hon råka ändra på något, så går det mesta att ändra tillbaka. Det verkar som hon tog till sig de orden, för i helgen ringde hon hit och sa att hon inte hade något internet, trots att allt som skulle lysa på det mobila bredbandet och routern lyste som det skulle. Det visade sig att hon kommit åt att sätta plattan i flygläge, men med lite guidning (när vi äntligen fick fram vad som var fel) så fixade hon att sätta igång det helt själv. :) Tycker det är jätteroligt att lilla mamma, som inte vart intresserad av varken dator eller internet förut, ändå verkar tycka att det är lite roligt med tekniken i alla fall.

Nåja, eftersom att jag vet att jag har fått en ny läsare nu mera, vill jag bara passa på att hurra för henne också. Ett fyrfaldigt leve för mamma på pensionsdagen! Hon leve! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar