tisdag 28 februari 2012

Dagens strappatser

Lite smått grinig är jag, och därför har det inte blivit något bloggande på några dagar. Jag har problem med min blåtandsöverföring från mobilen; och det är lika med att jag inte kan föra över bilder. Visst, jag kan ju hämta sladden och ladda över bilderna via den, men jag tycker det är så smidigt med blåtand. Sedan är jag lite småirriterad över vikten också. De senaste två veckorna har det rört sig några hekton neråt bara. Visst.. det är ju ändå minus på vågen, och det är jag naturligtvis glad för. Menmen.. det kommer väl förhoppningsvis igång ordentligt med viktnedgången igen...

Jag fick över en bild i alla fall, på mina nya virknålar. Var och hämtade ett paket på ett av postkontoren idag, och i det paketet var det ett antal nystan garn och mina nya virknålar som sagt. Garnet är till en filt med märkena för de fyra elementen i den tecknade serien "Avatar - the last airbender". Så jag lär ha att göra för en tid framöver sedan. Och virknålarna ja... Det är två ergonomiska handtag, på vilka man helt enkelt byter ut krokarna. Supersmart egentligen. Speciellt då man känner av virkningen i handen med en tunn nål. Förhoppningsvis kan man sitta en längre tid utan att få "virkhand" eller vad man nu ska kalla det för. :)

Hade en av mina sämre idéer för mig idag, när jag hämtade paketet. Då jag misstänkte att det skulle vara ganska stort, hade jag med en sån där superstor påse från rusta. Precis likadan som ikea-påsarna för övrigt. Postkontoret ligger ungefär 2 kilometer från vårt hem, så jag tänkte att med påsen så blir paketet lite tympligare att bära. Jag tänkte att eftersom jag behövde lite varor, så kunde jag lika gärna passa på att handla också, när jag ändå var ute och gick. Sagt och gjort, jag tog mitt paket, och knatade vidare mot ett av coopen. Handlade mina grejer och promenerade sedan de 2,7 km hem. Avståndsmässigt för benen var det ingen fara, men det var tyngre än jag räknat med att kånka på mitt paket och mina varor. Armarna mina känns som om de töjts ut, likt en babians långa armar, och det känns som om handflatorna är fulla med valkar. Nåväl.. det går väl över så småningom det också... men jag måste säga att händerna är lite ömma alltså.

Inte nog med detta heller... när jag ändå var i området där posten låg, gick jag förbi ett av gymmen här i stan, och införskaffade mig ett medlemskap. Måste säga att det är väldigt skumma policys här... för det första så fanns det ett baspris på medlemskapet, och på detta baspris fick man sedan olika rabatter, dels för om man förlängde medlemskapet på en gång. Nio månader var minimum, och sedan kunde man förlänga detta på en gång med ett antal månader, och ju mer man förlängde, desto mer fick man i rabatt... Sedan kunde man också få rabatt om man "avsade" sig vissa grejer, typ inte träna på helger, inte ha kortet nationellt, inte sälja sitt medlemskap, och två grejer till som jag glömt bort. Man kan alltså sälja sitt medlemskap till någon, om man inte vill ha kvar det, innan medlemskapet gått ut. Skumt värre! För varje grej på den listan med fem grejer man avsade sig, fick man 5 euro rabatt. Jag avsade mig tre av grejerna och fick därmed 15 euro rabatt där. :) Sedan var det proceduren med medlemskapet... jag tror jag skrev på fler papper för ett medlemskap på gymmet, än vad jag gjorde när jag tog banklån... Det var en hel drös med papper att skriva under. Men inte nog med detta heller. Nejdå... Man måste ha ett intyg från en doktor att man får träna "icke-tävlingsinriktad träning" eller vad det nu hette. Så jag fick göra en sorts hälsoundersökning också. Lika bra att göra det på plats, istället för att krångla med att gå till husläkaren. Som tur var kunde deras läkare riktigt bra engelska, till skillnad från de andra... Så min hälsoundersökning bestod av ett formulär med frågor, samt koll av hjärtfrekvens och blodtryck. Hjärtfrekvensen var som alltid mycket bra. Blodtrycket var inte mycket bra... det var PERFEKT!!! 110/80 hade jag i blodtryck, och det är riktigt bra måste jag säga. =D Känns verkligen bra att jag åter igen fick bekräftat att jag tog rätt beslut om att på eget bevåg sluta med mina blodtryckstabletter. :) Så i morgon ska jag gå dit och ha min första träning. Ska bli spännande... jag har inte tränat på ett riktigt gym på 6-7 år någonting... Får väl se om man vågar sig på någon av klasserna som finns också.

Nähä... nu funderar jag ärligt på att gå och lägga mig. Dagens strövande gjorde mig lite seg faktiskt... Ska nog förflytta mig in i sängen i alla fall... och ska väl försöka virka klart syrrans mössa, så man kanske kan skicka iväg den i morgon. Men vi får väl se hur det blir. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar