lördag 11 februari 2012

Halvtidsvägning

Jag hade tänkt att vänta, men då jag är i ett sådant lyckorus och dessutom väldigt otålig, kan jag inte vänta tills tisdag. Jag gjorde två vägningar idag, en på morgonen, och en några timmar senare, efter att jag vart ute och strövat 4,5 km, vilket också satte fart på magen. En mindre åh-attack och jag blev nyfiken på hur stor skillnad den gjorde för kroppen. Första vägningen visade att jag nått halvvägs på min viktminskning. Blev superglad redan då, och det va nog lite därför jag faktiskt var motiverad att trotsa snöovädret och gå till en av coop-affärerna och fick en promenad på 4,5 km på köpet.

Väl hemma igen vägde jag mig igen som sagt. Jag brukar inte ha som vana att väga mig mer än på morgonen, men idag var jag riktigt nyfiken. Och med rätta dessutom. På vågen står det magiska talet; jag har gått ner 50,1 kg. Fatta vilket glädjerus det gick i hela kroppen. Var tvungen att ställa mig på vågen flera gånger, för att se om det verkligen var så, eller om det bara var en lyckosam vägning. Nejdå, alla 4 gångerna visade vågen samma siffra. =D =D =D Det visade sig att min lilla åh-attack gjorde en skillnad på 0,5 kg

-50,1 kg!!! Får se vad det står på vågen på tisdag dock, men nu har jag vart nere på den siffran i alla fall. :)

Jag har en bmi-ticker, som jag har för min egen skull, som inte är publicerad någonstans, men idag är jag så glad, så jag tog en skärmdump på den. Fatta hur underbart det är att minskade kilon är större än kilon kvar att gå ner? =D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar