torsdag 9 februari 2012

paketleverans

Så fick jag äntligen mitt paket tillslut! Låter som det vart en jättelång väntan, och riktigt så illa är det ju faktiskt inte. Men idag kom faktiskt postmannen upp med det, och han ringde på entrédörren dessutom. Och det bästa utav allt, han pratade rätt långsamt och tydligt, så jag kunde förstå det mest han sa. =D


Det var ett förvånansvärt litet paket, men innehållet var exakt så rosa som jag hade förväntat mig. ;) Ut tittade nämligen min tärnklänning som jag ska ha på bröllopet i början på maj. Och det är precis den rosa som bästa vännen älskar också. Men klänningen var riktigt fin, och det medföljde dessutom en sjal i likadant tyg och med likadan brodyr.

Jag har ju en lite vad ska man kalla det... asymetrisk kropp. Det vill säga, när jag tog mina mått för klänningen, byst, midja och höft, fick jag fram 3 olika storlekar, och därmed fick jag ju gå på det måttet som var störst; midjan. Nu när jag fått klänningen, så var jag ju självklart nyfiken, dels om jag skulle få på den, och dels hur jag skulle se ut i något så rosa. Blev nästan som en chock då klänningen gick på som en dans. Satt som en smäck i midja och längden var jättebra. Det som i nuläget måste göras något åt, är bystomfånget... antingen sy in den eller ha världens balconett-bh på mig. *hehe*. Men det kommer bli jättebra till bröllopet. Det som jag däremot måste göra något åt, är min snygga bonnabränna.. =P Jag hoppas solen här i Italien börjar värma inom ett par veckor och nog för att jag är blek, men sådär vita axlar går definitivt inte att ha! I värsta fall får det väl bli några omgångar i cancergrillarna... Men det ger sig säkert.

Nu är det ju bara till att beställa skor också... fast jag kanske ska dra med mig sambon till Gardasjön ändå, för att uppsöka affären fysiskt. Hatar att prova skor, det är bland det värsta som finns. Inte för att jag inte tycker om skor, nejdå, Det är så svårt att hitta skor som passar. Tack för de underbara generna mor och far! =P Nu har jag i alla fall hittat en affär som säljer skor i större storlekar, och även hittat ett par snygga, i alla fall på bilden, skor. Men det kanske är bäst att åka dit i alla fall, så man kan prova och se om de sitter bra och så... Får väl se lite hur sambon är hemma i nästa månad...

2 kommentarer: