fredag 10 februari 2012

Motivationslöst

Det är ju inte ofta det blåser här i Modena, men idag gör det det, med råge dessutom. De där träpanelerna utanför fönstren skallrar som sjutton och man hör hur vinden viner genom alla otätheter. Kollade på vädersiten, och det visade sig att det blåser 5 m/s i nordostlig riktning. Så idag blir det inte till att steppa utanför dörren, det kan jag ju säga. Vind med "nord" i sig är aldrig något positivt, och speciellt inte om det redan innan är minusgrader ute.

Nej, idag blir det till att stanna inne. Tänkte ha en myskväll för mig själv ikväll med grönsaker och dipp och tv eller film. Men tills dess kanske jag påbörjar ett nytt virkprojekt eller nåt. Är klar med min duk, sånär som att jag måste stryka den eller sträcka ut den på något sätt. Men den blev inte helt dålig i alla fall, även om jag upptäckte ett fel i den, och detta fel upptäcktes efter att jag klippt av och fäst garnet. HM! Bra att man använder de där tittgluggarna till att verkligen titta på saker. Menmen. Kanske skulle göra en skål av det hela, så tror jag inte att felet skulle synas så väl... Nåja, vi får väl se vad det blir av det hela.

Har lite dålig motivation idag, men ska väl försöka hitta på något att göra i alla fall. Kan ju ta och tömma och börja fylla på diskmaskinen igen. Sen får man väl se vad som händer här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar