onsdag 15 februari 2012

Små, söta tossor. :)

Jag hade tänkt att färdigställa mitt senaste virkprojekt igårkväll, men eftersom sömnen natten innan vart väldigt kort, kände jag att ögonen började både gå i kors och slutas automatiskt, så jag fick lägga ner fästningen av märken och trådar för att gå och lägga mig. Men idag har jag färdigställt dem. De sötaste converse-skorna jag någonsin sett. Nu är jag ju fortfarande nybörjare på att virka, så det finns säkert en hel del att önska när det gäller virktekniken, men jag tror jag lyckades utläsa mönstret rätt i alla fall. Dock skulle ju nålstorleken vart en storlek mindre, men eftersom mina tränålar i den storleken gick sönder, så fick det bli nödlösning tills vidare. ;)

Men jag är faktiskt rätt nöjd med mitt utförande av skorna ändå. Eller vad säger ni? Är de inte sööööta? :) Visserligen brukar ju bebis-tossor vara ursöta, men ändå. :)




6 kommentarer:

  1. ååå dom blev ju toppen bra, du har inget att skämmas över när det gäller din teknik... grymt jobbat på alla plan och grattis till 50-gränsen... otrolig känsla va+?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. :) Ja, jag blev nöjd över dem faktiskt. :) Jaa, jättehärlig känsla att ha tappat 50 kg. Nästan lite overkligt. Menmen.. nu får man väl sikta in sig på 60 kg. :)

      Radera
  2. Sjukt gulliga små skor! Vad duktig du är. Men du kunde inte ha påbörjat det med att virka när vi var grannar och vi hade så små fötter här hemma som de skulle ha passat på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *hehe* sorry! ;) Du får väl hålla mig informerad om det blir en till liten knodd, så får jag väl skicka ett par sådana då. Jag tror jag kommer ihåg adressen fortfarande. *hehehe*

      Radera
  3. Åååhhhhh vilka söta!!! :-) // manne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de söta? :) Du vet ju vad du kan förvänta dig den dagen jag blir gudmor. ;) *hehe*

      Radera