onsdag 8 februari 2012

Missade mitt paket.. :(

Det kan vara fruktansvärt frustrerande att inte förstå vad som sägs på italienska emellanåt. Idag ringde en snubbe på porttelefonen ute vid grinden och sa att han sökte mig, så jag släppte in honom och trodde såklart att han skulle ringa på entredörren också. Men det hände ingenting på typ 10 minuter, så jag sprang ner de 5 våningarna för att se vart snubben tog vägen. Finns ingen där nere. Passar på att hämta posten när jag ändå är nere vid entrén. Då har jag fått en lapp från posten att de vart och sökt mig, men ingen var hemma... WTF!! Jag var ju hemma! Jag trodde ju att de gjorde som DHL när de levererar paket; att de kommer upp till lägenhetsdörren. I morgon när de ringer ska jag säga att jag kommer ner, och rusa ner, så jag inte missar dem igen.

Det roliga är att jag inte väntat något paket förrän om 1-2 veckor, så leveransen har gått väldigt fort. Ja, självklart vet jag vad det är i paketet. Inte pga vad jag beställt, utan för hur namnet är stavat. Eftersom att bara sambons namn står på porttelefonen vid grinden, brukar jag alltid skriva antingen c/o och hans efternamn eller mitt efternamn / hans efternamn. På denna beställningen godtogs varken c/o eller /, så då fick det bli dubbelnamn helt enkelt; mitt efternamn - hans efternamn. Det ska bli så spännande i morgon i vilket fall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar