torsdag 23 februari 2012

special martini

Nu för tiden dricks det inte mycket alkohol här hemma. Eller hemma förresten.. det dricks inte mycket alkohol över huvud taget. En anledning är såklart att jag inte direkt har någon att gå ut och festa med längre. Ibland så är det faktiskt lite trist, men oftast så klarar jag mig bra.

Det är dock väldigt lätt att få tag på alkohol så här på kontinenten. En av mina stora favoriter är ju såklart martini bianco. När vi var och handlade här om dagen, så passerades i normal ordning alkoholhyllorna. Inget systembolag här inte. Och det fanns en hel uppsjö med martinisorter på hyllorna, plus att det visst finns som champagneliknande dryck också... :) Och jag måste faktiskt medge att det slank ner inte en utan 3 flaskor med sprit i vår kundvagn. En flaska gin till sambon, och två flaskor martini till mig; en "martini rosso" och en "martini gold". Den förstnämnda är en röd martini, vilket ska bli väldigt spännande att smaka på, och det andra är en specialutgåva i ett samarbete mellan martini och dolce & gabbana. Den ska det också bli extremt spännande att smaka, då det stod något om att den hade smaker av saffran och nåt mer. Så logiskt sett borde den vara lite guldaktig i färgen. Hoppas kan man ju. :) Man kanske skulle ta ett glas ikväll, och "fira" födelsen av Sveriges färskaste kunglighet? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar