måndag 6 februari 2012

skavda fötter...

Alltså... jag fattar inte vad det är för fel på mina fötter, ja, förutom att de är stora och breda då. Men av någon anledning har jag jättelätt för att få skoskav. Förra vintern skavdes i princip hela hälen bort från min högerfot, av vinterkängorna. Nu när åtskilliga kilon är borta, har fötterna blivit lite mindre, men ändå får jag skoskav, fast denna gång på vänsterfoten. Och vänsterfötter ska ju i regel vara något mindre än högerfoten. Jag hade till och med skoskavsplåster på hälen, eftersom att jag skavde upp lite senast jag var ute och promenerade, men ändå lyckades jag alltså få blåsor. Jäkla skit alltså!! Och nej, skorna är varken för små eller för stora. De sitter perfekt. Men jag måste väl röra foten på något konstigt sätt, eller något i den stilen.

Nåväl, jag fick både motion och styrketräning idag, då det blev att knata iväg till affären och veckohandla. Och det var ju lite lättare att ta sig fram idag, när det inte vräkte ner snö och det faktiskt fanns upptrampade gångar på trottoarerna. Och det var ju positivt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar