torsdag 16 februari 2012

Första doktorsbesöket

Idag hade jag ett läkarbesök inbokat, då mina mediciner mot sköldkörteln är nere på de sista dagarna. Då jag inte riktigt kände till området och hur det skulle fungera på doktorsmottagningen, gick jag hemifrån i god tid. Kom dit 25 minuter innan utsatt mötestid. Här kommer första chocken! Jag blev invisad till doktorns rum på en gång, och mitt ärende om att få ett recept, tog ungefär 1 minut. Andra chocken kom när jag inte behövde betala något för mitt besök, och tredje chocken kom vid en titt på receptet. Det är giltigt i sex månader, och eftersom de varken kollade id, eller gjorde någon avbockning eller markering på receptet, så skulle jag rent teoretiskt sett kunna bunkra medicin. Nu är jag ju inte sådan, men ändå.

Sedan kostade mina tabletter typ 25... kronor. =D Passade min plånbok rätt bra. Sedan blev det en snabb promenad hem, i vårvädret, så jag fick upp både flåset och temperaturen. Inte illa alls. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar