onsdag 1 februari 2012

Snöigt värre



Bilden ovan skulle kunna vara tagen i Malmö förra vintern. Men det är den inte. Den är tagen för ungefär 3 timmar sedan några hundra meter hemifrån. Det har kommit sjukt mycket snö alltså.. runt 2 decimeter... på ETT dygn! Och eftersom det fortfarande snöar, blir det väl ytterligare centimeter på det som redan ligger. När det väl snöar så kommer det tydligen ordentligt i alla fall... En sak är ju positivt... jag fick användning för mina vinterkängor i alla fall. Blev en promenad på 5 km i det snötäckta Modena. Jag skulle bort till Lidl och äntligen handla mina grönsaker, och den affären ligger 2,5 - 3 km från vårt hem. Sedan blev det att jag fortsatte att gå den uppmätta rundan tillbaka hem. Nu blir det till att fixa lite lunch... lite sen lunch i och för sig, men det blev bara ett mellanmål efter promenaden, så nu är det allt dags att äta lite ordentlig mat. Fisksoppa står på matschemat nu till lunchen. Det blir nog fint det. :)

2 kommentarer:

  1. Ha ha o vi i Linköping som inte har fått så mycket snö ens. Trodde Italien var ett snöfritt land :)
    Pratade med en tjej från Rom som sa att snö det händer men inte så ofta.

    Tydligen var det så hos er denna vinter.

    Ha det gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade inte räknat med denna mängden snö här faktiskt. Måste vara skönt att inte behöva skotta uppfarter och liknande i alla fall. :)

      Radera