tisdag 3 januari 2012

Dagens mat

Nyårslöftet höll ju länge.. eller kanske inte har börjat efterleva det ens om jag tänker efter. Dagens mat har nog inte vart den bästa. Passade på att sova ut ordentligt, så någon frukost blev det definitivt inte. Får ta tag i maten i morgon igen... till lunch vart det omelett/fritata med bacon, ärtor, green beans och broccoli, och till middag blev det pizza. Jag har väl pizza till en sisådär 3-4 måltider till antar jag. Fixade faktiskt i ordning lite pizzasallad till också. Annars har en knäckemacka med mjukost, några svenska lösgodisbitar och en glass slunkit ner. Och en kopp chailatte, som inte alls var så tokig.

Nåväl.. ska väl skriva i ordning en shoppinglista så vi kan åka och handla lite i morgon. Kylen ekar rätt tomt faktiskt. Ska nog försöka fixa till en gryta av något slag. Kände att jag hade lite väl många plastburkar tomma för tillfället. Lika bra att göra i ordning massa mat på en gång, så man kan frysa in och bara värma på för latmansdagar. :) Men räknar man lite krasst på det hela åt jag i alla fall 5 måltider idag, om man räknar glassen som en måltid och godisbitarna som en måltid. Inte det bästa, men det kunde också varit betydligt värre. Och bara att få bort plockandet mellan måltiderna blir väl en stor vinst i sig.

Lunchen. Mindre än 1/4 till mig, resten till sambon. 

Middag: Det är allt något visst med italiensk pizza. :)

2 kommentarer:

  1. Pappa till Emelie4 januari 2012 kl. 05:58

    Åh Italiensk Pizza slår allt här hemma. Har ett minne från Rom, Piazza del Popolo, där miljö, pizzan och folket gjorde att den smakade underbart.

    Har gjort en nystart matmässigt. Måste plocka tio kg för att vara nöjd å kläderna ska sitta bekvämt.

    SvaraRadera
  2. Jaa.. det är allt en stor skillnad på svensk och italiensk pizza. Fast jag är ju en vekling för kebabpizza... så skulle man ta den italienska botten och kebabfyllningen från favoritstället i Skövde, så skulle det nog vara i mina ögon världens bästa pizza. ;)

    Lycka till med dina 10 kg. :) Du har klarat det en gång, och klarar det säkert igen. :)

    SvaraRadera