onsdag 11 januari 2012

Sockerchock

Jag var vid ett tillfälle under dagen väldigt obetänksam. Vi var iväg och handlade lite, då det saknades lite ingredienser till de middagar som är planerade för resten av veckan. Samt att sambon behövde bröd och jag lite mer yoghurt och frukt till mina frukostar.

Känns som att sambon var lite trött på min gi-kokkonst/sena middagar, för han ville för enkelhetens skull ha mat från donken idag. Jag kände inte riktigt för det, men kunde ändå tänka mig en milkshake. Efter en relativt kolhydratsfattig vecka (har ju ätit lite lösgodis och glass, men annars inga kolhydrater i den bemärkelsen), så var en sockerspäckad milkshake inte att rekomendera märkte jag. Storleksmässigt så var det ingen fara, då de är rätt små här i Italien. Men kroppen var i sådan chock så den stängde helt och hållet av. Höll på att somna i bilen de få kilometrarna hem, och jag sover i princip aldrig i en bil. Det tog ett bra tag innan jag repade mig ordentligt igen.

Lärde mig förhoppningsvis en läxa också... ska jag ha milkshake bör jag äta något samtidigt och kanske även äta lite mer kolhydrater under dagen generellt också. Men ibland måste man ändå få äta och dricka något gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar