fredag 6 januari 2012

hämden är ljuv

Gårdagens uppgift var att skriva om att hämnas, men då jag nästan däckade här i soffan, blev det inte så mycket skrivet för min del...

Det är nog inte så många som läser min blogg, som kunnat undgå att vi ligger förkylda här hemma, både jag och sambon. Under gårdagen utvecklades dessutom en ögoninfektion på mitt ena öga. Viruset i kroppen har börjat ta ut sin rätt. Sambon trodde att jag satt och yrade igårkväll när jag skulle gå och lägga mig, då han frågade om vi skulle se på någon mer film och jag svarade att jag skulle ta och gå och kolla på mina privata filmer, som bara jag kunde se. Sambon däremot skulle stanna uppe och streama ishockeyn.

Däckade ganska snabbt i sängen, förmodligen av febern, men vaknade vid halv fyra av att ögat var helt igenkorkat och halsen var helt igensvullen. Gick ut till vardagsrummet och sökte efter halstabletter, och skrämde i samma veva halvt ihjäl min stackars sambo. Han var vänlig nog att göra i ordning lite honungsvatten mot min ömmande hals, i pausen mellan andra och tredje period. Det gjorde underverk och jag kunde sedan somna om, måendes lite bättre.

Trots att förkylningen fått ett järngrepp om mig, vet jag att kroppen gör sitt bästa för att hämnas på viruset. Mina vita blodkroppar och mördarmaskiner håller på för fullt att smaska i sig de främmande komponenterna i kroppen. Så hämnden är ljuv... även på cellnivå. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar