onsdag 4 januari 2012

Virkalster

För att visa att jag faktiskt menar allvar med mina idéer om att börja virka, har jag tänkt att lägga upp mina färdiga alster. Hittills har det blivit tre stycken.. eller fyra, beroende på hur man räknar. Ett par korallörhängen, ett armband och en mössa. Mössan blev syrran förälskad i, så jag ska virka en i samma färger till henne också. Det var tydligen Manchester Uniteds bortafärger på matchstället, vilket jag inte hade en aning om när jag valde färgkombinationen svart och mörkblått. Menmen... kul faktiskt att hon gillade den. Däremot är jag nog rätt kass på att följa mönsterbeskrivning till punkt och pricka, eller så är det så att jag gör något annat fel under vägen. Ska försöka få min systers mössa mer jämn och så, och nu när jag vet lite hur mönstret ser ut, kan jag nog fixa det på ett bra sätt. Min egen blir nog perfekt att använda vid nästa sverigebesök, då det mestadels ska vara nere i Skåne. Då är det bra om det är lite varmt om öronen. :)

Sambon blev allt lite imponerad över mina virkade örhängen också, trots att det såg ut som det hängde aliens vid öronen. Mönstren hittade jag på lite olika sidor på nätet, men jag kommer inte ihåg vad jag använde för sökord på google för att hitta dem...

armband och örhängen

egenvirkad mössa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar