måndag 2 januari 2012

Hem, ljuva hem!

Idag blir det en lång dag för min del. Funderar allvarligt på att snart gå och lägga mig. Sambons väckarklocka ringde 03.57 första gången i morse.. sedan ringde min 04.00, och trots att man inte fått mycket sömn, så var det bara att dra sig upp ur sängen. Var inte trött igårkväll, men kände ändå att jag var tvungen att lägga mig, så jag skulle få lite sömn i alla fall... låg vaken i ett par timmar, så jag sov väl kanske 3 timmar som mest. Klockan 5 packades alla väskor (2 stoora väskor, en mellanstor duffelbag, 2 ryggsäckar, och en "handbagageväska" in i svärfars bil, tillsammans med mig och sambon och svärfar då naturligtvis. Sedan bar det av till arlanda. Vi åkte för min del en ny väg... eller i alla fall fram till Enköping, sedan var det samma gamla vanliga väg. I stället för att åka via Strängnäs, for vi genom Västerås. Roligt att se hur de byggt om med Ikea och det där också.

Väl på arlanda checkade vi in, droppade våra 3 väskor i bagaget och tog våra resterande 3 upp till sas-launchen. Där blev det lite intagande av frukost. Känns lite mer normalt att äta frukost runt halv åtta på morgonen gentemot halv fem faktiskt. Sedan var det flygning till Köpenhamn. Alla på rad ett i planet, dvs jag och sambon, samt en okänd snubbe, satt och sov. Var ju rätt välbehövligt om man säger så. Sedan tillbringades 7 långa timmar på Kastrup. Vi parkerade oss i launchen där också, och passade på att äta lite lunch. Fanns lite grönsaker, strimlat kött, köttbullar, tzatziki, sill, och annan plockmat man kunde äta av. Helt perfekt. Sedan gick jag och kikade lite i affärerna där, men införskaffade inget förutom ett par böcker. Gav den ena som present till sambon, för att fira att vi vart förlovade i 4 år, men det uppskattades inte så värst mycket verkade det som. Tydligen så hade han redan den boken. Kunde väl inte jag veta heller.
Middag passade vi på att äta på O'learys, och jag valde quesadillas med kyckling. Fick en smärre chock när min mat kom in, och det låg tre överfyllda bitar på tallriken. Jag orkade äta 1½ ungefär, och sedan var jag så mätt så jag kunde knappt röra mig. Kyparn var lite orolig att det inte smakade gott, när jag inte ätit så mycket, men gott var det... men det fick inte plats så mycket mer i lilla maggen.

När vi väl landade i Bologna blev vi upphämtade av en kollega till sambon. Supersnällt att hämta oss verkligen. Passade på att bjuda in honom på en middag på fredag som lite tack för hjälpen.
Så nu är man som sagt hemma igen. Det är rätt skönt! Eftersom både jag och sambon är mer eller mindre förkylda, kan man äntligen gå omkring och "äckla" sig, utan att folk runt omkring kan ha ont av det. Jag kan köra mina gamling-harklingar för att få upp det sega slemmet i halsen, och sitta i urtvättade mjukisbyxor och ett linne som går strax nedanför brösten om jag så vill. Men allra härligast med att vara hemma, är att kunna sova i sin egen säng igen. Det ska verkligen bli underbart att kunna sträcka ut ordentligt, utan att slå i tårna i en kant, eller snurra runt som en propeller i sömnen, utan att vara rädd för att balansera på kanten och vakna med ett ryck. Hem ljuva hem, med säng, ljuva säng. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar